Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Divadelní právo
Šípal, Jan ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
v českém jazyce Tato rigorózní práce si klade za cíl na základě teoretického výkladu nabídnout praktickou právní příručku pro oblast divadla v České republice, která bude přehledná a srozumitelná, aby ji pochopil i právní či divadelní laik. První část poskytuje základní vymezení práva duševního vlastnictví, zejména autorského práva, neboť to je dominantní právní odvětví v divadelní praxi. Jsou zde zmíněny historické prameny autorského práva na území dnešní České republiky s přihlédnutím k již neplatným divadelním zákonům, jakož i mezinárodní a ústavní východiska aktuální autorskoprávní úpravy. Následně je představena aktuální právní úprava autorského práva, s důrazem na výklad některých klíčových ustanovení Autorského zákona. V druhé části jsou vysvětleny některé základní divadelní pojmy (například "Divadelní hra", "Divadelní inscenace", "Divadelní představení", apod.), které jsou klíčové pro další výklad. Ve třetí části jsou rozebrány nejčastější smluvní typy, se kterými se lze v divadelní praxi setkat. Zejména se jedná o pracovní smlouvu, kdy je věnována zvláštní pozornost rozdílu mezi zaměstnancem a osobou samostatně výdělečně činnou, dále o licenční smlouvu a v neposlední řadě smlouvu o dílo. Ve čtvrté části jsou rozebírána nejčastěji se vyskytující autorská díla v divadelním prostředí, s...
Práva výkonných umělců a jejich ochrana ve sféře internetu a sociálních sítí
Chlubna, Filip ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Práva výkonných umělců a jejich ochrana ve sféře internetu a sociálních sítí Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá aspekty právního postavení výkonného umělce v digitální době. Masivní rozvoj internetu a sociálních sítí staví tradiční instituty autorského práva a práv souvisejících před stále nové výzvy. Práce mapuje způsoby, jakými může výkonný umělec užít své výkony v kybernetickém prostředí a analyzuje právní předpisy Evropské unie a České republiky, které se věnují této problematice. Zvláštní pozornost je věnována způsobům, jakými reflektují specifika virtuálního světa. Tato práce též zkoumá otázky spojené s všeobecnou ochranou osobnosti umělce ve sféře internetu a sociálních sítí. Práce je členěna do pěti částí. První se zabývá historií a technickou stránkou internetu, dále jsou v ní vymezeny základní pojmy práva informačních technologií. Druhá část popisuje základní pojmy upravující právní postavení výkonného umělce v českém právním řádu. Dále je zde popsán historický vývoj právní úpravy výkonného umělce v systémech českého a československého práva. Třetí část se zabývá jak základními, tak i specifickými způsoby užití uměleckého výkonu v kybernetickém prostředí. V této souvislosti je velká pozornost věnována judikatuře SDEU, která sehrává významnou roli v chápání jednotlivých přenosových...
Právní postavení výkonného umělce
Reichert, Michal ; Žikovská, Petra (vedoucí práce) ; Dobřichovský, Tomáš (oponent)
Resumé Tato práce se zabývá právy, která provázejí výkonného umělce. Není jejím cílem zaměřovat se na podrobnosti jednotlivých institutů, jako spíše utřídit informace o právech, která se váží k výkonnému umělci a k uměleckému výkonu. Ve čtyřech kapitolách se autor snaží zmapovat tato práva od jejich vzniku, od vytvoření uměleckého výkonu, až do chvíle, kdy se umělecký výkon stane volným, jakož i práva k volnému uměleckému výkonu. První kapitola je úvodem do problematiky, vymezuje pojmy právní - autor, výkonný umělec, autorské dílo, umělecký výkon atd. a dotýká se i pojmu mimoprávního - umění, který přes svou abstraktnost se autorovi jeví jako klíčový při právní definici výkonného umělce. Druhá kapitola pojednává o vlastních právech výkonného umělce, majetkových a osobnostních a jejich trvání. Ve třetí kapitole se autor věnuje zákonnému zastoupení výkonných umělců, jednak společným zástupcem, který zastupuje výkonné umělce při nakládání s právy k společně vytvořenému výkonu. Dále, v druhé části této kapitoly se pak zaměřuje na jiný druh zastoupení ze zákona: povinně kolektivně spravovaná práva a kolektivní správa vůbec. Poslední, čtvrtá kapitola popisuje užití uměleckých výkonů především na mimosmluvní bázi, v samém závěru se však věnuje i licenční smlouvě.
Právní ochrana uměleckého výkonu
Leška, Rudolf ; Císařová, Zuzana (oponent)
Tato dizertační práce podává systematický výklad práva umělecko-interpretačního jakožto účelově vymezeného souboru právních norem upravujících právní poměry týkající se uměleckých výkonů. Autor argumentuje ve prospěch právní ochrany uměleckého výkonu, kterou považuje za zvláštní projev osobnostněprávní ochrany vyvěrající z přirozenoprávního pohledu na osobnost umělce - autor tedy nesouhlasí s těmi přístupy, které v právní ochraně výkonného umělce shledávají pouze aspekty soutěžněprávní ve smyslu ochrany investice. Přitom ale nelze na výkonné umělce mechanicky aplikovat právo autorské, neboť zde existují i důvodné rozdíly - výkonný umělec především netvoří žádné nové dílo, jímž by obohacoval poznání lidstva, pouze individuálně provádí existující umělecké dílo - společenský přínos autorské tvorby je zde tedy vyšší a autor polemizuje s možností subsumpce ochrany uměleckého výkonu pod čl. 34 odst. 1 Listiny. Přesto je však ochrana uměleckého výkonu nezbytná, neboť společnost potřebuje nejenom to, aby autorská tvorba existovala, ale též aby byla prováděna, pokud má existovat živé umění. Dnes, když je živé umění ohrožováno více než kdy jindy technologiemi umožňujícími konzumaci umění ve virtuální realitě či umožňujícími nahradit výkon herce v audiovizi jeho digitálním substitutem, význam právní ochrany...
Právní ochrana uměleckého výkonu
Leška, Rudolf ; Císařová, Zuzana (oponent)
Tato dizertační práce podává systematický výklad práva umělecko-interpretačního jakožto účelově vymezeného souboru právních norem upravujících právní poměry týkající se uměleckých výkonů. Autor argumentuje ve prospěch právní ochrany uměleckého výkonu, kterou považuje za zvláštní projev osobnostněprávní ochrany vyvěrající z přirozenoprávního pohledu na osobnost umělce - autor tedy nesouhlasí s těmi přístupy, které v právní ochraně výkonného umělce shledávají pouze aspekty soutěžněprávní ve smyslu ochrany investice. Přitom ale nelze na výkonné umělce mechanicky aplikovat právo autorské, neboť zde existují i důvodné rozdíly - výkonný umělec především netvoří žádné nové dílo, jímž by obohacoval poznání lidstva, pouze individuálně provádí existující umělecké dílo - společenský přínos autorské tvorby je zde tedy vyšší a autor polemizuje s možností subsumpce ochrany uměleckého výkonu pod čl. 34 odst. 1 Listiny. Přesto je však ochrana uměleckého výkonu nezbytná, neboť společnost potřebuje nejenom to, aby autorská tvorba existovala, ale též aby byla prováděna, pokud má existovat živé umění. Dnes, když je živé umění ohrožováno více než kdy jindy technologiemi umožňujícími konzumaci umění ve virtuální realitě či umožňujícími nahradit výkon herce v audiovizi jeho digitálním substitutem, význam právní ochrany...
Výkonný umělec a doba ochrany majetkových práv
Costantini, Simona ; Žikovská, Petra (vedoucí práce) ; Dobřichovský, Tomáš (oponent)
Cílem diplomové práce je komplexně zpracovat téma doby trvání majetkových práv výkonného umělce, z pohledu historického vývoje až k současnému stavu právní úpravy (národní, evropské a mezinárodní). Práce reflektuje především změny vyplývající ze směrnice Evropského parlamentu a Rady č. 2011/77/EU ze dne 27. září 2011, kterou se mění směrnice č. 2006/116/ES o době ochrany autorského práva a určitých práv s ním souvisejících. Větší prostor je dále vyčleněn také pro nedávno přijatou Pekingskou smlouvu o ochraně uměleckých výkonů v audiovizi (2012). Úvodní kapitola obsahuje historický přehled událostí a pramenů práva, vztažený k majetkovým právům výkonného umělce a době jejich trvání. Podrobněji je pojednáno o přelomových dokumentech jako je Římská úmluva, Smlouva Světové organizace duševního vlastnictví o výkonech výkonných umělců a zvukových záznamech (WPPT) a Smlouva WIPO o audiovizuálních výkonech výkonných umělců (Pekingská smlouva). Podstatná část je také věnována harmonizaci doby ochrany majetkových práv výkonných umělců skrze evropské právo. Druhá kapitola se věnuje stručnému vymezení pojmu výkonný umělec a pojmů s ním souvisejících, s nimiž se setkáme v autorském zákoně a dalších právních předpisech ČR. Třetí kapitola podává ucelený přehled jednotlivých práv (osobnostních a majetkových)...
Právní ochrana uměleckého výkonu
Leška, Rudolf ; Kříž, Jan (vedoucí práce) ; Dobřichovský, Tomáš (oponent) ; Srstka, Jiří (oponent)
Dizertační práce podává přehled práva umělecko-interpretačního (práva výkonných umělců), včetně historických a právně-teoretických základů oboru, vztahu k jiným oborům práva a právním odvětvím, výkladu osobnostních a majetkových práv výkonného umělce, problematiky práva smluvního a otázky ochrany a vymáhání práv. Těžiště práce je v analýze pojmů uměleckého a artistického výkonu a výkonného umělce, otázce hranic chráněného a nechráněného výkonu a vztahu výkonu k autorskému dílu, jakož i praktickým aplikačním otázkám spojeným se společným podáním uměleckých výkonů členy uměleckého tělesa a jejich zastoupení osobou společného zástupce. Práce se zaměřuje na ty aspekty práva umělecko-interpretačního, které jsou pro tuto oblast specifické anebo které vyvolávají zvláštní interpretační potíže, přičemž autor nabízí vlastní řešení těchto problémů.
Úprava pracovněprávních vztahů hráčů symfonických orchestrů v České republice
Ciprys, Pavel ; Vysokajová, Margerita (vedoucí práce) ; Štangová, Věra (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o specifikách pracovněprávních vztahů hráčů symfonických orchestrů v České republice. V jednotlivých kapitolách nastiňuje mnoho aspektů této činnosti od historického pohledu orchestrální tradice na našem území až k jednotlivým vnitřním mechanismům fungování symfonických orchestrů, jako například vznik pracovního vztahu konkursním řízením, postavení funkčních hráčů v rámci systému orchestrální práce, rozvržení pracovní doby a náplň práce orchestrálního hráče, péče o zaměstnance, zdravotní rizika tohoto povolání a další. Základní činností symfonických orchestrů je činnost koncertní, která probíhá jak na domovském pódiu každého orchestru, tak velmi často i v rámci pracovních cest, neboli zájezdů za účelem ekonomickým, edukativním a komparativním. V této práci je též přiblížena role dirigenta jako klíčového vedoucího pracovníka odpovědného za umělecký výsledek celého orchestru doplněná exkluzivním rozhovorem s hudebním ředitelem a šéfdirigentem České filharmonie Jiřím Bělohlávkem. Dále se autor zabývá rolí umělecké rady, coby stěžejního poradního orgánu managementu orchestru ve věcech uměleckých. Zmínka je též o dalších volených orgánech v rámci orchestru. Novela autorského zákona z roku 2006 měla přímý dopad na výkon majetkových práv výkonných umělců, mezi které hráči...
Ochrana práv a zájmů výkonných umělců
Číhalová, Monika ; Wünschová Pujmanová, Alexandra (vedoucí práce) ; Žikovská, Petra (oponent)
Shrnutí Cílem diplomové práce bylo podat ucelený pohled na práva, která výkonným umělcům přiznává zákon, a zároveň se blíže zaměřit na možnosti obrany a ochrany těchto práv. Tento záměr se odráží v konceptu práce, kdy první kapitoly popisují práva, která výkonný umělec má a druhá část práce se již zaměřuje na ochranu těchto práv ať již umělcem samotným, nebo kolektivním správcem. Úvodní kapitola je věnována vysvětlení základních pojmů. Jako první bylo třeba objasnit, kdo je výkonný umělec a to jak z pohledu laického, tak i podle definice autorského zákona. Dále obecně vymezuji předmět práv výkonných umělců - umělecký výkon. Nakonec je v kapitole zahrnut i společný zástupce výkonných umělců, který často zastupuje umělecké těleso navenek. O něco obsáhlejší je kapitola druhá. Ta pojednává o historickém vývoji práva autorského. Jelikož je české právo autorské velmi ovlivněno právem mezinárodním a právem evropským, další dvě velké podkapitoly se věnují právě těmto dvou obsáhlým právním systémům a především smlouvám a nařízením, které přímo ovlivnily práva výkonných umělců na našem území. Významná pro celou práci je kapitola třetí, která zahrnuje osobnostní a majetková práva výkonných umělců. Toto dělení vzniklo na základě dualistické koncepce českého autorského práva, ačkoliv přetrvávají monistické prvky v...
Právní postavení výkonného umělce
Reichert, Michal ; Žikovská, Petra (vedoucí práce) ; Dobřichovský, Tomáš (oponent)
Resumé Tato práce se zabývá právy, která provázejí výkonného umělce. Není jejím cílem zaměřovat se na podrobnosti jednotlivých institutů, jako spíše utřídit informace o právech, která se váží k výkonnému umělci a k uměleckému výkonu. Ve čtyřech kapitolách se autor snaží zmapovat tato práva od jejich vzniku, od vytvoření uměleckého výkonu, až do chvíle, kdy se umělecký výkon stane volným, jakož i práva k volnému uměleckému výkonu. První kapitola je úvodem do problematiky, vymezuje pojmy právní - autor, výkonný umělec, autorské dílo, umělecký výkon atd. a dotýká se i pojmu mimoprávního - umění, který přes svou abstraktnost se autorovi jeví jako klíčový při právní definici výkonného umělce. Druhá kapitola pojednává o vlastních právech výkonného umělce, majetkových a osobnostních a jejich trvání. Ve třetí kapitole se autor věnuje zákonnému zastoupení výkonných umělců, jednak společným zástupcem, který zastupuje výkonné umělce při nakládání s právy k společně vytvořenému výkonu. Dále, v druhé části této kapitoly se pak zaměřuje na jiný druh zastoupení ze zákona: povinně kolektivně spravovaná práva a kolektivní správa vůbec. Poslední, čtvrtá kapitola popisuje užití uměleckých výkonů především na mimosmluvní bázi, v samém závěru se však věnuje i licenční smlouvě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.